20 Eylül 2008 Cumartesi

Fenerbahçe'nin Dünü ve Bugünü

Alex Ferguson der ki; bir spor yazarı perşembe günü maçın kaç kaç biteceğini, pazartesi günüyse neden yanıldığını yazmalıdır. Bu söze fazlasıyla katılmakla beraber Porto-Fenerbahçe maçıyla ilgili tahmin ve yorumlarımın bulunduğu yazıyı çok fazla yazmak istememe rağmen yazamamıştım. Yazsaydım Porto'nun Fenerbahçe'yi yeneceğini yazacaktım. Nedenlerine gelince, Fenerbahçe'nin hala hazır olamaması, zaten kötü olan defansında Edu'nun da eksik olması, geçen sene Fenerbahçe'yi ileri taşıyan ve Avrupa'da gollerinin çoğunu atan Deivid'in eksikliği, Semih'in yokluğu, Porto'nun hücum hattının çok hızlı oynayan ve kaliteli oyunculardan oluşması ve Fenerbahçe defansının hızlı forvetlere ve araya atılan toplara zaafı olması gibi şeyler yazacaktım. Aragones'in Fenerbahçe'yi tanımaması yazmayacaktım, ama Fenerbahçe'nin kötü oyunu ve 3 puan kaybetmesinin en büyük nedeni bu oldu sanırım.

Geldiğinden beri yanlış bir tercih olduğunu düşündüğüm Aragones beni yanıltmıyor ve her geçen gün ben kötü bir tercihim diye bağırıyor. Geçen senenin Fenerbahçe'sine bakalım. Herkesin eleştirdiği Zico, ligde evinde çok az puan kaybeden, deplasmanlarda nispeten oyun kalitesi düşmesine rağmen kazanmasını bilen, bir şekilde gol bulan bir takım yaratmıştı. Avrupa'da da çok koşan, ortasahayı elinde tutup rakibinin oyununu bozan, tempoyu düşürüp yetenekli oyuncularıyla gol arayan bir Fenerbahçe vardı. Bu oyun planının işlediği çok açık, Fenerbahçe özellikle evinde çok başarılıydı geçen sene. Bu seneye bakınca, Turkcell Süper Lig'in sıradan bir takımıyla karşılaşıyoruz. Maçlara ortasahayı geçmeyen 2 ön liberoyla başlayan, Alex - Güiza - Kazım - Uğur Boral 4'lüsü dışında hiçbir oyuncunun duran toplar dışında gol atmasının mümkün olmadığı bir oyun sistemi görüyoruz. Fenerbahçe gol üretmekte zorlanıyor, 2 ön liberolu ve 4 defanslı sisteminde kendisinden kat ve kat kalitesiz takımlara birçok pozisyon veriyor. Yapılan transferlere baktığımızda da farklı bir şey görmüyoruz. Çünkü Fenerbahçe oldukça verimsiz bir transfer dönemi geçirdi. Hemen hemen aynı bölgede oynayan 2 vasat oyuncu Emre ve Josico alındı, Aurelio ve Appiah verildi. Çok gol kaçırdığı için eleştirilen Kezman gitti, çok gol kaçıran Güiza geldi. Fenerbahçe'nin yedekleri hala ortasahada Ali Bilgin ve Burak Yılmaz, forvette İlhan Parlak, defansta Can Arat ve Yasin, kalede Volkan Babacan. "Futbolu herkesten iyi bilen" Aziz Yıldırım hiç kusura bakmasın ama bu paraya bu kadro en hafif ifadeyle fiyasko! Avrupa'da senelerdir başarısız olan ve ligde her sene diğer 2 ezeli rakibinin nallarını toplayan rakiplerine karşı bu sezon Fenerbahçe 3. olursa Allah'a duacı olsun.

Fenerbahçe bugün Kadıköy'de Gençlerbirliği'yle oynuyor. Maç başlamadan tahminimi yapıyorum. Evinde olmanın rahatlığıyla Fenerbahçe kaybetmez, ama bu oyunla kazanamaz da. Ben bu maçı açık bir beraberlik ve Aragones için sonun başlangıcı olarak görüyorum. Yanılırsam neden yanıldığımı yazmak bana düşer.

Hiç yorum yok: