25 Mayıs 2009 Pazartesi

Futbol mu, sadece kazanmak mı?

Asıl sorulması gereken bu.Günümüz futboluyla ilgili, herkesin teknik taktik anlayışları arasındaki farklar sahaya ne kadar yansıyor, takımlar istedikleri futbolu sahaya ne kadar koyabiliyor tartışılabilir. İyi futbol oynayan takımların neredeyse hepsinin başarısız olduğunu görmek, beni gerçekten üzüyor. Kocaelispor ligde iyi oynayan takımlardan, ligden düştüler. İ.belediyespor keza öyle, düşmedi ama dibe kadar indi.. Galatasaray iyi oynuyordu, ama hocasını gönderdi.

Bugün ligin aynası olan bir maç izledim. Futbol oynayan ve futboldan soğutan iki takım karşı karşıyaydı. Galatasaray futbol adına her şeyi yaptı; kanatları kullandı,orta sahada tamamen üstündü, ileride pozisyonlara girdi. Savunmada tamamen şanssızlık olan iki gol yedi ve maçı kaybetti. Beşiktaş futbol oynamamak için direndi nerdeyse, tamamen kendi yarı sahasına kapanıp rakibe pozisyon vermeden maçı kazanmaya çalıştılar ve bunu da beceremediler. Galatasaray'ın topla oynama yüzdesinin %64lere kadar çıktığını gördüm. Arda maçın yıldızıydı. Baros 3-4 haftadır isteksiz, nedeninin şampiyonluktan kopmak olduğunu düşünüyorum. Sabri yine hayatının maçlarından birini oynadı. Emre aşık her ne kadar 2. golde bariz hata yapsa da maçın genelinde çok iyiydi. Keza Mehmet Topal..

Kısaca Galatasaray takım olarak çok iyi oynadı, futbol adına ne gerekiyorsa sahaya yansıttı, yine kaybetti. Ligin tepesindeki üç takımdan ikisi, ilk ikisi, iyi futbol oynamadan, bazen şans faktörü; bazen kişisel becerilerle burada.. Bunun geçici bir şey olduğunu düşünsem, belki önemsemezdim. Ama Avrupa futbolu'nun giderek "futbolsuzluğa" doğru kayması beni endişelendiriyor. Büyük takımlarla küçük takımlar arasında fark azalıyor, bu iyi bir şey diye geyik dönüyor hep... Küçük takımlar futbol olarak büyük takımlara yaklaşmıyor maalesef, sadece 4-6-0 taktiğiyle top rakipteyken kendi yarı sahasına kapanıp topu kaptığında ani goller bulmak, ya da duran top golleriyle maç kazanmak iyi bir şey değil. Yeriniz Yunanistan'ın yaptığı gibi Avrupa şampiyonluğu bile olsa, kimse sizden gururla, sevinerek bahsedemez. Gerçekten futbol isteyen hiçbir Beşiktaşlının bugün mutlu olduğunu sanmıyorum.

Beşiktaş'ı "başarı"sından dolayı kutluyorum. Fakat temennim herkesin bu yanlıştan dönüp futbol oynamaya çalışması, bu her ne kadar endüstriyel futbol için imkansız görünse de...

Selametle
TzTa

Hiç yorum yok: